UWAGA! Dołącz do nowej grupy Cieszyn - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Rejestracja obiektów hotelarskich w Cieszynie – co należy wiedzieć?


Mieszkańcy Cieszyna, którzy planują rozpoczęcie działalności związanej ze świadczeniem usług hotelarskich, powinni złożyć stosowne zgłoszenie do prowadzonej w gminie ewidencji obiektów. Dotyczy to zarówno wynajmujących pokoje, mieszkania, jak i prowadzących gospodarstwa agroturystyczne. Procedura rejestracji jest prosta i możliwa do zrealizowania w Urzędzie Miejskim, a także drogą elektroniczną.

Usługi hotelarskie obejmują wynajem miejsc noclegowych w różnych formach, takich jak domy, mieszkania, pokoje, a także miejsca na biwak czy przyczepy. Każdy obiekt, który nie otrzymał statusu hotelu czy pensjonatu od Marszałka Województwa Śląskiego, ma obowiązek zgłoszenia się do ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie. Jest to istotny krok, aby legalnie prowadzić działalność i zapewnić klientom pewność co do standardów oferowanych usług.

Aby dokonać rejestracji, można udać się do Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego w Cieszynie, mieszczącej się przy Rynku 1, lub skorzystać z możliwości zgłoszenia drogą elektroniczną. Po zarejestrowaniu obiektu, właściciel otrzyma tabliczkę potwierdzającą rejestrację, którą warto umieścić w widocznym miejscu dla gości. Warto również pamiętać, że zaświadczenie o wpisie do ewidencji można uzyskać składając odpowiedni wniosek, wiążąc się to z niewielką opłatą skarbową.

Źródło: Urząd Miasta Cieszyn


Oceń: Rejestracja obiektów hotelarskich w Cieszynie – co należy wiedzieć?

Średnia ocena:4.79 Liczba ocen:13


Zobacz Także